Psycholog dziecięcy - zajęcia grupowe

SENSOPLASTYKA

Zajęcia grupowe z psychologiem dziecięcym tworzące przestrzeń do rozwoju umiejętności intra i interpersonalnych. Podczas zajęć Sensoplastyka dzieci rozwijają kompetencje, które są im niezbędne w życiu, czyli samoświadomość, kreatywność, decyzyjność, współpracę, silną motywację wewnętrzną, konsekwencję i elastyczność w działaniu, autorefleksyjność, innowacyjność, aktywność oraz wiarę we własne możliwości.

Na zajęcia obowiązuje strój na zmianę. Dzieci pracują na produktach spożywczych, które nie służą do jedzenia ich na zajęciach.

Zajęcia przeznaczone dla dzieci powyżej 4 roku życia.

TERAPIA BILATERALNA

Jest to program ćwiczeń, który aktywuje mózg do bardziej efektywnego i szybszego przetwarzania bodźców. Terapia bilateralna prowadzi do integracji półkul mózgowych, co sprzyja poprawie pamięci sekwencyjnej i planowaniu ruchu. Terapia ma pozytywny wpływ na poziom koordynacyjnych zdolności motorycznych.

Występuje duża zależność pomiędzy Integracją Bilateralną a rozwojem intelektualnym – zauważalna jest poprawa umiejętności poznawczych, percepcji, uwagi, pamięci.

Przed zakwalifikowaniem dziecka na zajęcia obowiązuje wykonanie diagnozy Integracji Bilateralnej. Zajęcia przeznaczone dla dzieci w wieku 5-12 lat.

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

Są to zajęcia uczące umiejętności społecznych niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Omawiane i ćwiczone są różne sytuacje oraz sposoby reagowania na nie w sposób akceptowany społecznie. Poruszane są także tematy dylematów moralnych, asertywności oraz tworzenia komunikatów pozytywnych, a także okazywanie swoich emocji i uczuć.

Zajęcia przewidziane są dla dzieci od 4 roku życia.

TRENING ZASTĘPOWANIA AGRESJI

Opracowany przez dr Arnolda Goldsteina Trening Zastępowania Agresji (TZA) zwany również Treningiem Kontrolowania Złości jest programem terapeutycznym mającym zapobiegać zachowaniom agresywnym w sytuacjach trudnych.

Na Trening Zastępowania Agresji składają się trzy komponenty, a każdy z nich jest odpowiedzialny za inny obszar funkcjonowania człowieka, są to: Trening Umiejętności Społecznych (obszar zachowania), Trening Kontroli Złości (obszar emocji) oraz Trening Wnioskowania Moralnego (obszar wartości). Te komponenty uzupełniają się i dzięki ich wspólnemu zastosowaniu wzrasta efektywność wprowadzanej zmiany zachowania.

Jest to metoda ucząca kontroli własnej impulsywności, wzmacnia zachowania prospołeczne, uczy kompetencji społecznych, które są pozbawione agresji i wzmacniają relacje interpersonalne (rozwijanie postaw i zachowań dojrzałych moralnie), pokazuje alternatywne strategie radzenia sobie ze swoją złością, kształtuje adekwatną samoocenę, wspiera nieagreswyne rozwiązywanie problemów i konfliktów, daje możliwość przećwiczenia konkretnych umiejętności w bezpiecznych warunkach, a następnie wykorzystanie ich w realnych sytuacjach, pokazuje jak udzielać wzmacniających, nieoceniających informacji zwrotnych.

APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ

Jest to program profilaktyki i promocji zdrowia. Podczas spotkań odkrywamy, co jest ważne dla naszego zdrowia emocjonalnego i dobrego funkcjonowania, dzieci tworzą swoje Apteczki. Apteczka uczy optymizmu i radzenia sobie z przeciwnościami.

Liczne badania naukowe pokazują jak optymistyczne podejście do życia jest ważne i przynosi szereg pozytywnych skutków. Optymiści są mniej narażeni na stres, cieszą się lepszym zdrowiem, żyją w udanych związkach, są bardziej zadowoleni ze swojej pracy i mniej narażeni na wypalenie zawodowe, łatwiej nawiązują kontakty społeczne, lepiej śpią, mają wyższe poczucie własnej wartości, wzrasta w nich wewnętrzna motywacja do działania. Zajęcia zawierają ćwiczenia uważności, które rozładowują napięcia emocjonalne i uodparniają na stres. 

Dzieci otrzymują na zajęciach wszystkie pomoce niezbędne do stworzenia i uzupełniania swojej Apteczki. Udział w programie jest dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat.

Nowoczesne formy wspierania terapii